miércoles, 22 de febrero de 2012

Travelo i Cristina:Estatues mitólogiques de viveros

Estatúes  mitològiques de Viveros.



-Dissabte-
Acabàvem de finalitzar l’aniversari del meu iaio. I Travelo volia passejar, doncs vaig pensar que li agradaria anar a Vivers. Cuan li vaig contar la idea va agafar la seua moto, jo la bicicleta, i ens vam anar correguent.
Era un dia solejat, encara que feia fred. Quan vam entrar era tot verd i havia sobretot molts gossets passejant. Ens vam trobar amb la gran gàbia construïda en 1933. Tenia  al voltant les quatre estàtues de Plutón, Venus, Apol·lo i Diana
















   llaurades en marbre  blanc per  l’escultor barroc Genovès Jacobo Ponazanelli. Molt a prop estava la estàtua de Flora, de marbre blanc i amb les mateixes característiques que les altres
Caminant i caminant vam veure una font, això vaig suposar jo perquè estava seca, en el mig es troba la bella  estàtua de marbre anomenada “Despertar” firmada per Julio Belloch en 1916.Es una font molt bonica perquè de fons hi ha un pantera de vint columnes jòniques.






L’estàtua que més li va agradar a Travelo va ser la del Pato Donald dedicada en març de 1968 a Walt Disney, un dibuixant cinematogràfic, és una obra del escultor valencià Vicente Rodella.



Vam veure moltes més escultures per exemple: una de José Esteve titulada adolescent 

Vicente Maria Paton Espí(el autor) monument decicat a Felipe Maria Garin Ortiz de Taranco;  una obra de Jesús Castelló y col·locat en octubre de 1996.  "Té una inscripció que diu: 'A Paco Domingo. En el 25 aniversari d'Iberflora. Dels teus companys de professió. Valencia octubre 1996
 també una obra de  Salvador Octavio Vicent dedicat a Fray Pedro Ponce de León que fou l’inventor de l'ensenyança oral para sordomuts 
 una estatua anónima de marbre que porta per nom Pax 

una estatua de marbre obra del valencià José Capuz Mamano,
 en aquesta foto  ix con el meu  gosset perquè em vaig trovar amb el meu germà passejant-ho.
Per últim vam visitar el museu de les Ciències Naturals; va ser molt curiós perqué vam voure ossos de seres vius enormes, fòssils també ens explicaren la teoría del big bang.







No hay comentarios:

Publicar un comentario